Študenti si pripravia otázky, ktoré zahŕňajú čísla. Tému by mal dopredu určiť učiteľ – napr. MY FAMILY, MY DAILY ROUTINE, MY TOWN, MY SCHOOL, OUR CLASS /CLASSROOM… Študenti môžu pracovať jednotlivo, v dvojiciach, alebo v skupinách.
Precvičovanie otázky HOW MANY? – napríklad „Koľko máš súrodencov?“, „Koľko hodín denne spíš?“ atď.
Možnosti /obmeny:
- iba ústne, spoločne
- ústne v dvojiciach – partneri sa striedajú
- v skupinách – veselá možnosť – koľko súrodencov/bicyklov/postelí má dokopy celá skupina… môže z toho vzniknúť „napínavá“ súťaž medzi skupinami…
- žiaci vopred napíšu otázky na danú tému na papierové pásiky (napr. každý študent dostane 5 papierikov), učiteľ ich skontroluje, dáva všetky na jednu kôpku a potom si každý študent vytiahne otázku a odpovedá
- učiteľ premieta na tabuli obrázky predmetov, žiaci /jeden z dvojice/ skupina tvoria pohotovo k danému predmetu otázku
- učiteľ pripraví na interaktívnej tabuli obrázok triedy /kuchyne/ parku/ ulice/ ZOO a študenti si navzájom dávajú otázky…
- učiteľ kladie otázky, kto prvý zakričí správnu odpoveď