Učiteľ vchádza do triedy na prvú hodinu so sad smiley v ruke, alebo pred tvárou, prípadne ho bez slov, so smutným výrazom v tvári, nakreslí na tabuľu. Môže si aj zazívať, sadnúť na stoličku a vzdychnúť… I am very tired, lazy… vysvetlí, že sa mu vôbec po prázdninách nechce učiť, že je unavený, nemá žiadne nápady, takže žiaci by mohli pracovať sami…
A navrhne im prácu v dvojiciach.
Úlohou každej dvojice je viesť rozhovor napr. o letných prázdninách (téma môže byť aj všeobecnejšia) a nájsť dve spoločné a dve rozličné veci. Po práci v dvojiciach informujú celú skupinu about things in common and things which are different… užitočné frázy pre rôzne úrovne angličtiny: She lives in…but I live in…/We both like…/I prefer…and she prefers/ We both have…
Záver hodiny alebo samotnej aktivity môže byť namierený „proti“ učiteľovi – študenti otázkami zisťujú, čo má učiteľ s nimi spoločné a v čom je odlišný.
Vhodné na využitie rôznych gramatických časov (present simple – všeobecná pravda, past simple – napr. letné prázdniny, present perfect – čo som zažil, skúsil v mojom živote… )