Každý študent dostane na začiatku hodiny 2 lístky. Na jeden z lístkov napíše svoju dobrú vlastnosť alebo charakteristiku, na druhý napíše o sebe niečo zlé, alebo niečo, čo sa mu nepodarilo, niečo, v čom veľmi nevyniká. Všetky lístky idú do klobúka, učiteľ ich po jednom vyťahuje, číta a študenti hádajú, kto je autorom danej charakteristiky. Ak uhádnu autora charakteristiky, ten musí povedať: Yes, it is true. I have never flown the plane.
Pri zadávaní úlohy môže učiteľ stanoviť aj gramatický čas, ktorý majú študenti vo svojich vetách použiť – present simple – všeobecná pravda, past simple – napr. letné prázdniny, present perfect – čo som zažil, skúsil v mojom živote…
Aj pri tejto aktivite by sa mal učiteľ snažiť vytiahnuť žiakov z vychodených chodníčkov, od nudných viet typu „I have a dog“, alebo „I am a girl/ boy, 13!… Možno by bolo dobré, keby učiteľ žiakov upozornil, že pri čítaní charakteristík sa bude hodnotiť aj ich originalita (napr. I have never jumped from the roof /I broke a window when I was 8/ I never read newspaper…