Veľmi jednoduchá „speaking activity“ zameraná na koncentráciu a spontánnosť.
Najdôležitejšie je v tejto hry udržať RYTMUS.
Každý žiak dostane slovo z jednej oblasti (čísla, ovocie, školské potreby). Všetky slová musia byť jedno alebo dvojslabičné…
Ak hráme s číslami, čísla sa rozdeľujú v poradí ako idú za sebou. Žiaci sa najviac tešia, ak som ja ONE, pretože to si najľahšie zapamätajú (a ja sa najviac natrápim:)…
Hrubý náčrt tejto hry pozostáva z tohto vzorca: TLIESKAM – TLIESKAM / ČÍSLO – ČÍSLO (napr. tlieskam – tlieskam / one – seven)
Prvé číslo je vždy moje, druhé je to číslo, ktoré vyvolávam… môžem vyvolať aj seba, potom by ten „vzorec“ vyzeral takto: tlieskam – tlieskam / one – one… tlieskajú všetci, rozpráva len vyvolaný…
Teda priebeh hry vyzerá asi takto (keď začínam ja)… CLAP – CLAP /ONE – SEVEN (rozpráva 1)…. CLAP – CLAP / SEVEN – FOUR (rozpráva 7)… CLAP – CLAP / FOUR – ONE (rozpráva 4)… CLAP – CLAP / ONE – ONE (rozpráva 1), CLAP – CLAP / ONE – FIVE (rozpráva 1)… teda: prvé číslo je moje, druhé koho vyvolávam…
Namiesto čísel môžete použiť FRUITS, THINGS AROUND, NAMES… pozor ale, každé slovo v hre musí byť maximálne dvojslabičné, aby sa udržal rytmus… z hry vypadáva ten, kto sa pomýli v číslach, alebo naruší rytmus… na začiatku to vyžaduje nácvik… neskôr by to žiaci najdradšej hrali každú hodinu:)…