ORDINAL numbers 2

Pridávanie koncoviek a správna výslovnosť anglických radových čísloviek vie žiakov potrápiť.

Ich nácvik bude baviť mladších žiakov (ale aj dospelých začiatočníkov), ak nastriháte jeden /dva hárky A4 na malé lístočky (asi 2×2) a napíšete na ne základné číslovky – môžete písať rukou, alebo vytlačiť… počet lístkov môže byť rôzny:

a) toľko lístočkov, koľko je v skupine žiakov – zoradenie presne podľa poradia – najčastejšia čísla do 20

b) 30/ 60/ 100 lístočkov – zoradenie od najnižšieho čísla po najvyššie – čísla napr. do 100

KINESTHETIC / LISTENING / SPEAKING

  1. Najskôr sa žiaci zoradia podľa vopred dohodnutých kritérií – napr. podľa abecedy alebo podľa výšky /veku a určia svoje poradie:  I´m the first, I´m the second, the third. Poznámka: veľmi ich to baví (najmä chlapcov:), ak si buchnú pri tom po hrudi:)) … dievčatá, ale nielen ony, sú rady, ak sa do hry zapojí aj učiteľ…
  2. V druhej časti môžeme zmeniť kritériá, napr. od najnižšieho/ alebo od Z
  3. V tretej časti losujú pripravené lístočky s číslami z čiapky alebo nejakej škatuľky… chodia medzi sebou chodia,  komunikujú a snažia sa správne zoradiť do radu alebo polkruhu bez toho, aby ukázali druhému svoje číslo… keď sú zoradení, ústna kontrola správneho poradia – I´m the 1st, I´m the 7th, I´m the 34th, I´m the 52nd

Výhody aktivity – nesedia v laviciach a komunikujú po anglicky…